Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


NEED FOR SPEED HOT PURSUIT 2

2013.03.28

Need For Speed Hot Pursuit 2


Hivatalos honlap : Ea (eletronic arts )

Abban a bizonyos korszakban, amikor még minden az éppen kibontakozó 3dfx körül forgott, két igazi áttörést jelentő játékot vártunk. Az egyik a Duke Nukem Forever volt, ami a mai napig nem látta meg a napvilágot, míg a másik, akkor sokkal közelibbnek tűnő játék a Need for Speed sorozat harmadik, Hot Pursuit elnevezésű része volt. Az előzetes videók bejárták a világot és a világhálót, aztán valóban egy szép kivitelezésű, bár arcade-szagú játékot láthattunk.

És most itt a folytatás. Úgy tűnik, a fent említett epizód után kiadott programokon (Road Challenge, Porsche 2000 majd a csak online játszható Motor City Online) túltették magukat a fejlesztők, és visszatértek a legutóbbi igazán nagy sikerükhöz, hogy azt új köntösbe öltöztessék. A játék lényege ugyanaz, mint a korábbi Hot Pursuit játéknak. Igazi országúti vadállatokkal szaggathatjuk az aszfaltot, és hogy az élet ne menjen simán, versenytársainkon kívül még a hivatalos szervek is igyekeznek megakadályozni, hogy jó helyen érjünk célba, vagy hogy egyáltalán célba érjünk.

Ebben a játékban már nincs három lehetőségünk, és az első két alkalommal nem bocsát meg a „kéklámpás zsűri”, ha szabálytalankodunk. Ha üldözésről van szó, akkor már a „lét a tét”, ugyanis, ha megfognak az amúgy is nehezen lerázható rendőrök, akkor egy rövid, bár élvezetes animáció után azonnal a verseny feladására kényszerülünk. Függetlenül attól, hogy hány körös versenyt bonyolítunk, egyetlen egy esélyünk van a célba érésre. Természetesen minél jobb autónk van, annál könnyebben hagyhatjuk magunk mögött a mezőnyt és a rendőrséget, ám az autókért kő keményen fizetni kell. Az árak kategóriánként változnak, pénzt pedig leginkább a már megszokott bajnokságból szerezhetünk a leggyorsabban.

Mindezzel együtt a játék igazi csemege az autók és az autós játékok kedvelőinek. A játékban a német, olasz és amerikai autók dominálnak leginkább, melyekkel finom kanyarokkal telitűzdelt pályákon fitogtathatjuk tehetségünket. Az autómárkák között mazsolázva választhatunk eddig még NFS-ben nem látott és a már jól megszokott autók közül. Találkozhatunk a már közutakon is megszokott autókkal, mint például Opel Speedster, BMW- M5 és Z8, de leginkább a ritkaságok dominálnak. A McLaren-F1-ből kétféle is választható, és ezek is a játék nagyágyúi. A Ferrari, a Lamborghini, a Chevrolet és a Porsche pedig már jól megszokott autók közé tartoznak. Száguldhatunk még Viper-rel, amolyan James Bond-osan Aston Martinnal és két Ford közül is választhatunk.

Az autók kivétel nélkül hátsókerék-meghajtásúak, és egészen realisztikusan sikerült lemodellezni ezeknek az autóknak a viselkedését. Ebből a kiadásból már szerencsére kimaradt az általában megszokott logikai- és fizikai bukfencek nagy része, és így egészen beleélhetjük magunkat a száguldozásba. Végre igazán érezhető a tapadásbeli különbség sebességtől és útfelülettől függően, ami eddig mindig egészen kényes kérdés volt az NFS-sorozatban. A pályák a bajnokság végére egészen jól megtanulhatóak, különösen, hogy négy sémára épültek a pályák, ami annyit jelent, hogy a csaknem megszámlálhatatlan pálya négy különféle környezetbe kalauzol el bennünket, ahol legfeljebb néhány útelterelés variálja a pályákat. A közös szakasz a pályákon nagyon változó, de általában nem több kb. 1 km-nél. A kanyarok jelentős része leginkább a második sebességi fokozatot kedvelik, és érdemes a kanyar feléig legalább tartózkodni a keményebb gázadásoktól! Nem jellemző ugyan, hogy kitörjön az autó hátulja, de könnyen nekisodródhatunk a palánknak az út szélén, ami bizony jelentős másodpercekkel vethet vissza bennünket. Annál már csak az az egy rosszabb, amikor egy fa áll az út szélén, ami megakadályozza a további haladásunkat. Ilyen esetekben érdemes alkalmazni a limitált számú „reset” funkciót, ami – mintha mi sem történt volna – visszatesz bennünket az ideális ívre egy pillanat alatt, és már folytathatjuk is a versenyt! Az Internetes játéknál – ismerve az általános játékos-morált – nem árt, ha a reset-hez beállított gombon tartjuk a kezünket!

A játékmódok a már jól megszokottak. Rengeteget variálhatjuk az éppen aktuális gyorshajtásaink körülményeit. Egyszerű verseny, egyszerű pénzjutalommal vagy a komolyabb, rendőrségtől mentes bajnokság, mellyel egészen egyszerű meggazdagodni. Nem hiányzik persze a címadó Hot Pursuit mód sem, melyben rendőrt alakítunk, és a célunk minél jobban leamortizálni a gyorshajtók autóit, amiért szintén pénzt kapunk. Mindezt a legkülönfélébb helyszíneken, rengeteg útlevágási lehetőséggel, akár tükrözött, akár megfordított pályákon. Így mérkőzhetünk tehát sporttársainkkal, hol könnyebb, hol nehezebb versenyeken.

Különösen nagy kihívást jelenthet, ha ellenfeleinknek hozzánk hasonló hús-vér embereket választunk, amit ebben a programban simán megtehetünk az internetes játékkeresési lehetőséggel. Játszhatunk még természetesen direkt-IP alapján és helyi hálón is. Ezekben a módokban az egyenlő esélyek miatt lehetőség van kategóriákra lekorlátozni a résztvevők autóválasztási lehetőségeit, így egészen szoros versenyek alakulhatnak ki.

A hajmeresztő pillanatoknak és képsoroknak a fejlesztők vitathatatlanul megadták a megfelelő körítést. Ragyogó (csaknem fotó-realisztikus) grafikával, szépen kidolgozott tereptárgyakkal, élethű hanghatásokkal és fantasztikus hangulatú zenével került piacra a program. Talán még megérjük, hogy visszaadják a jó öreg NFS1-es hangulatot és aszfalt-textúrákat, amiről már évek óta halljuk az ígérgetéseket...

Meg kell még említeni, hogy hardware tekintetében igencsak kényes a program, a doboz hátulján feltüntetett videokártyákon (azaz az NVIDIA teljes GeForce sorozata, az ATI néhány kártyája – a Radeon 9700 nélkül! – és a Matrox Parhelia) kívül mással nem igazán érdemes próbálkozni, ugyanis nagyon kicsi az esély, hogy futni fog. Egy Kyro II-vel például a környezet textúrái egyformán egy piros-zöld színű valamire állnak be. Szomorú, hogy a fejlesztők manapság inkább elvárják, hogy az általuk preferált kártyák közül válasszanak a játékosok, minthogy kicsit többet foglalkozzanak a grafikus motor programozásával.

Már csak annyit tudok mondani, hogy aki élvezi a száguldást, a benzint és az aszfaltot, akár így virtuálisan is, annak mindenképpen érdemes ezt a játékot kipróbálni, és egy hatalmas élményben lesz része. Szóval, kapcsoljuk be a biztonsági öveket, és próbáljuk ki azt a híres 550-es Ferrarit!


 

(from the http://www.pcdome.hu/cikk/1139/ )

 

a demo letölthető innen!

 
 

 

ELADÁS


IDŐJÁRÁS

Időjárás előrejelzés



Archívum

Naptár
<< Október / 2019 >>


Statisztika

Most: 1
Összes: 17329
30 nap: 147
24 óra: 3